Kulturhuset Vig Bio

Hele Odsherreds biograf

Senior Bio

Kulturhuset Vig Bio har et tilbud til kommunens ældre og pensionister. Tilbuddet hedder SeniorFilmklubben, også kendt som Senior Bio.

Klubben viser hver forårs- og efterårssæson fire film.

Ved hver forevisningsdag er der 3 forestillinger:

• Kl. 9.30 til ca. 11.30 med kaffe og en sandwich, pris kr. 240,-
  • Kl. 12.00 til ca. 14.00 med kaffe og en sandwich, pris kr. 240,-
  • Kl. 14.30 til ca. 16.30 uden efterfølgende traktement, pris kr. 200,-

Ved alle 3 forestillinger vises samme film. Ovennævnte pris er for alle 4 film (se programmet/afstemningen nederst på siden)

Medlemskab af Senior Bio er en forudsætning for at deltage. Man er automatisk medlem, når man har købt billet til alle 4 forestillinger i en sæson.

Vi fortsætter med unummererede pladser! Køb billetten her på hjemmsiden.

Senior Bio udvalget

Køb af billetter til forår 2019: PROGRAM KLIK HER

Billetter til Kl. 9.30 KLIK HER

Billetter til Kl. 12.00 KLIK HER

Billetter til KL. 14.30 KLIK HER

Næste forestilling fredag 25. januar 2019, kl. 9.30 og kl. 12.00 samt kl. 14.30 hvor vi viser "Den Tid På Året"

Resumé

Drama-komedien 'Den tid på året' handler om en begivenhed, vi alle kan relatere til, nemlig juleaften.

Handlingen foregår hjemme hos Katrine og Mads, der har to børn samt en masse ambitioner om at holde en dejlig komsammen med deres kære. Også selvom dette inkluderer en broget flok af familiemedlemmer.

Der er søsteren, som er præst, har en lettere tåbelig akademiker-mand samt et stk. hyper-barn. Så er der de skilte bedsteforældre, der sagtens kan fejre jul sammen - så længe de må mundhugges og drikke sig under bordet. Og sidst er der familiens sorte får, lillesøsteren, som kommer direkte fra afvænning.

Men traditionerne SKAL overholdes lige meget hvad. Der SKAL være plads til alle. Og aller vigtigst, så SKAL der virkelig hygges igennem. For det er jo (heldigvis) kun jul EN gang om året!

'Den tid på året' er den tredje film instrueret af Paprika Steen, der denne gang også medvirker i hovedrollen som værtinden med de mange gode intentioner.

Steen har tidligere stået bag det alvorlige sorgdrama Lad de små børn... og den kulsorte komedie Til døden os skiller. Med sin seneste film har hun valgt at kombinere de to genrer i en oplagt fortælling, der tager sig kærligt af en rigtig dansk jul. (Copyright: kino.dk)

RESULTATET AF AFSTEMNINGEN DEN 12. NOVEMBER 2018:

De 4 film vi skal se, forår 2019:

Fredag den 25. januar - Den tid på året (103 stemmer)

Mandag den 25. februar - Book Club (96 stemmer)

Mandag den 25. marts - Journal 64 (94stemmer)

Torsdag den 25. april - Den Skyldige (87stemmer)
Rækkefølgen er med forbehold.

Stemmefordelingen på de 4 sidste film:

Mamma Mia - 80 stemmer
Colette - 80 stemmer