Kulturhuset Vig Bio

Hele Odsherreds biograf

Senior Bio

Kulturhuset Vig Bio har et tilbud til kommunens ældre og pensionister. Tilbuddet hedder SeniorFilmklubben, også kendt som Senior Bio.

Klubben viser hver forårs- og efterårssæson fire film.

Ved hver forevisningsdag er der 3 forestillinger:

• Kl. 9.15 til ca. 11.30 med kaffe og en sandwich, pris kr. 240,-
  • Kl. 12.00 til ca. 14.00 med kaffe og en sandwich, pris kr. 240,-
  • Kl. 14.30 til ca. 16.30 uden efterfølgende traktement, pris kr. 200,-

Ved alle 3 forestillinger vises samme film. Ovennævnte pris er for alle 4 film (se programmet/afstemningen nederst på siden)

Medlemskab af Senior Bio er en forudsætning for at deltage. Man er automatisk medlem, når man har købt billet til alle 4 forestillinger i en sæson.

Vi fortsætter med unummererede pladser! Køb billetten her på hjemmsiden.

Senior Bio udvalget

Køb af billetter til efterår 2019: PROGRAM KLIK HER

Billetter til Kl. 9.15 KLIK HER

Billetter til Kl. 12.00 KLIK HER

Billetter til KL. 14.30 KLIK HER

Næste forestilling fredag 4. oktober 2019, kl. 9.15 og kl. 12.00 samt kl. 14.30 hvor vi viser "Før Frosten"

Resumé

Det danske drama 'Før frosten' udspiller sig i midten af 1800-tallet og følger bonden Jens, der står over for et svært valg.

Da høsten slår fejl, må Jens finde en løsning. Familien står nemlig til at sulte i den barske vinter, og hans eneste chance for at sikre sin egen, datteren Signe og hans søsters to sønners overlevelse er ved at indgå en aftale med storbonden på den nærliggende gård.

Jens' udspekulerede plan får dog store konsekvenser, og det bliver starten på hans egen moralske deroute.

'Før frosten' følger en tradition med stærke danske periodedramaer, der også tæller SlægtenPelle Erobreren og Sort høst. Instruktør Michael Noer, der senest stod bag genindspilningen af fængselsdramaet Papillon, har selv kaldt filmen for en "western" både i stil og dens dystre tematikker.

Filmen har fået stor udenlandsk opmærksomhed, og efter dens verdenspremiere på Toronto Filmfestival, har Jesper Christensens bl.a. vundet priser både ved Chicago International Filmfestival og Tokyo Filmfestival for sin hovedrolle, der er blevet kaldt skuespillerens måske bedste rolle nogensinde. (copyright: kino.dk)

RESULTATET AF AFSTEMNINGEN DEN 25. MARTS 2019:

De 4 film vi skal se, efterår 2019:

Onsdag den 4. september - Unge Astrid (112 stemmer)

Fredag den 4. oktober - Green Book (111 stemmer)

Mandag den 4. november - Før Frosten (99 stemmer)

Onsdag den 4. december - Happy Ending (112 stemmer)
Rækkefølgen er med forbehold.

Stemmefordelingen på de 4 sidste film:

The Mule - 76 stemmer
Britt-Marie Var Her - 57 stemmer